Napisz do nas

kontakt@bluemind.com.pl

Zadzwoń do nas

+48 730 053 053 

30 listopada 2022

Idealny proces brokerski

Jednym z ważniejszych elementów efektywnej współpracy biznesowej jest przejrzystość oraz przewidywalność działania. Jeśli wiemy, co dzieje się w danym momencie, a także co będzie kolejnym krokiem współpracy, czujemy się bezpieczni. A bezpieczeństwo to przecież nasz „konik”. Dlatego też opracowaliśmy 7 kroków idealnego procesu brokerskiego, który towarzyszy nam przy współpracy z Klientami. W jego skład wchodzą:

 

  1. Doradztwo: audyty, analiza ryzyka, opinie prawne.
  2. Opracowanie założeń programu ubezpieczeniowego.
  3. Opracowanie zapytania ofertowego.
  4. Negocjacje z ubezpieczycielami.
  5. Wybór firmy ubezpieczeniowej i zawarcie umowy.
  6. Czynności administracyjne po wdrożeniu programu ubezpieczenia.
  7. Nadzór na procesem likwidacji szkód.

 

Zacznijmy jednak od początku. Współpraca rozpoczyna się od wyboru brokera ubezpieczeniowego (w tym wypadku BlueMind) i podpisania umowy cywilno-prawnej na usługi brokerskie, a także udzielenia pełnomocnictwa do występowania w imieniu i reprezentowania Klienta. Gdy formalności zostaną dopełnione możemy przystąpić do naszego procesu.

 

Krok pierwszy: doradztwo.

 

Przeprowadzenie szczegółowej analizy ryzyka to podstawa procesu brokerskiego. Identyfikujemy i oceniamy potencjalne zagrożenia, a także szacujemy prawdopodobieństwo ich wystąpienia.  Na tym etapie również rekomendujemy działania, które mogą poprawić bezpieczeństwo. Jednym z takich działań może być zastosowanie autorskiego programu prewencyjnego: BlueMind. Krok ten jest niezbędny, aby jak najlepiej stworzyć program ubezpieczeń.

 

Krok drugi: założenia programu ubezpieczeniowego.

 

W kolejnym etapie przechodzimy do opracowania założeń programu ubezpieczeniowego. Niezbędne do tego jest zapoznanie się z dokumentami takimi jak: wcześniejsze polisy ubezpieczeniowe, wykazy majątku czy treści głównych umów realizowanych przez przedsiębiorstwo. Wiedza ta, w połączeniu z analizą ryzyka pozwala na stworzenie pierwszej wersji programu ubezpieczeń. Ta zaopiniowana przez Klienta i z naniesionymi jego uwagami będzie dokumentem, który stanowi obraz idealnego ubezpieczenia. Na jego podstawie możemy rozpocząć poszukiwania na rynku. Tym też zajmujemy się w kolejnym etapie.

 

Krok trzeci: opracowanie zapytania ofertowego.

 

Tworzymy zapytanie na podstawie wypracowanego dokumentu i zbieramy jak najwięcej porównywalnych ofert z rynku. Naszym celem jest przedstawienie Klientowi pełnego obrazu stanowiska rynku ubezpieczeniowego wobec ryzyka, jakie występuje w przedsiębiorstwie. Porównujemy szczegółowo zebrane oferty i ustalamy, z którymi ubezpieczycielami będziemy prowadzić negocjacje. Jeśli okazuje się, że żadna lub niewiele z pozyskanych propozycji spełnia nasze i Klienta oczekiwania, możemy wspólnie podjąć decyzję o wyjściu na rynek międzynarodowy i poszukiwaniu tam najbardziej odpowiadającego ubezpieczenia.

 

Krok czwarty: negocjacje z ubezpieczycielami.

 

Chcemy uzyskać jak najlepsze ubezpieczenie do wypracowanego zapotrzebowania. Najprawdopodobniej żadna z ofert nie będzie spełniała naszych wspólnych oczekiwań na 100%, wysoce prawdopodobne jest również, że żadna nie spełni tych oczekiwań w 90 czy nawet 80%. Naszą rolą jest przeprowadzenie negocjacji z towarzystwami ubezpieczeniowymi tak, aby doprowadzić do modyfikacji ich ofert, aby jak najlepiej odpowiadały na nasze zapytanie. Na tej podstawie możemy przedstawić, która z propozycji najlepiej odpowiada potrzebom i oferuje najpełniejszy zakres pokrycia ryzyka.

 

Krok piąty: wybór firmy ubezpieczeniowej i zawarcie umowy.

 

Szczegółowo weryfikujemy rynek, zbieramy oferty, negocjujemy i przedstawiamy nasze rekomendacje. Ale ostateczna decyzja co do wyboru ubezpieczyciela należy do naszego Klienta. Służymy tutaj pełnym wsparciem merytorycznym, doradzamy, wskazujemy wady i zalety wszystkich opcji, przekazując jak najpełniejszy obraz sytuacji.

 

Krok szósty:  czynności administracyjne po wdrożeniu programu ubezpieczenia.

 

Oferta wybrana, umowa podpisana, sprawa zamknięta? Nie. W kwestii ubezpieczenia warto pamiętać, aby na bieżąco wprowadzać modyfikacje do umowy. Każde nabycie lub zbycie składników majątku, zmiany w obrocie czy zmiana profilu działalności to podstawy do wprowadzania zmian w umowach ubezpieczeniowych. Pozwala to mieć pokrycie ubezpieczeniowe dla nowych środków trwałych lub nie opłacanie składek za środki, które nie są już w posiadaniu firmy. Przy współpracy z BlueMind to my zajmujemy się wszelkimi takimi formalnościami. Wystarczy nam informacja o zmianie, a wszelkie modyfikacje umowy są już po naszej stronie. 

 

Krok siódmy: nadzór na procesem likwidacji szkód.

 

Pojawienie się szkody i jej likwidacja to nasz mały egzamin. To także weryfikacja dla naszych umów ubezpieczeniowych i zastosowanych w nich rozwiązań. Likwidację szkody przeprowadzają zakłady ubezpieczeń, a my jesteśmy w tym procesie reprezentantem Klienta. Zdarzają się łatwiejsze i znacznie trudniejsze drogi ubiegania się o odszkodowanie. Wykorzystujemy nasze doświadczenie, by chronić interesy Klienta.

 

Czy fakt, że stworzyliśmy nasz proces brokerski oznacza, że zawsze bardzo sztywno się go trzymamy? Nie. Nasz proces to kierunek, wytyczne wskazujące jak będzie przebiegać współpraca. Jesteśmy jednak elastyczni i podchodzimy indywidualnie do każdego zlecenia. Stawiamy na współpracę i zadowolenie Klienta, szukamy kompromisów. Naszym celem jest bezpieczeństwo Twojego biznesu. I do tego celu będziemy wspólnie dążyć.

 

Najnowsze posty

15 grudnia 2022
Awaryjne zatrzymanie linii produkcyjnej to zawsze egzamin dla przedsiębiorstwa. Egzamin z organizacji, z zarządzania kryzysowego. Od jego wyniku zależy jakie będą konsekwencje czasowego zaprzestania produkcji. Jedną z nich zawsze są
07 grudnia 2022
Decydując się na ubezpieczenie zależy nam na jak najszerszej ochronie i jak najmniejszej składce. Elementy te niestety często się wykluczają i im niższa składka, tym mniejszy zakres ubezpieczenia. Po określeniu
30 listopada 2022
Jednym z ważniejszych elementów efektywnej współpracy biznesowej jest przejrzystość oraz przewidywalność działania. Jeśli wiemy, co dzieje się w danym momencie, a także co będzie kolejnym krokiem współpracy, czujemy się bezpieczni.
21 listopada 2022
Czujniki BlueMind zlokalizowane są na terenie całego zakładu w jego najbardziej newralgicznych punktach. System BlueMind pobiera dane z  czujników np. czujnik dymu, drgań, detekcji wycieków, drzwi, rozdzielni i wykorzystując technologie

BlueMind to broker technologiczny oferujący kompleksowy program prewencji dopasowany do potrzeb klienta. Posiadamy know-how do stworzenia najnowocześniejszych systemów zarządzania ryzykiem. Nasz autorski system BlueMind na bieżąco monitoruje infrastrukturę krytyczną przedsiębiorstwa, zapewniając jej bezpieczeństwo 24/7. 

Zadzwoń do nas

+48 730 053 053

BlueMind Sp. z o.o.

Skontaktuj się z nami!

Twoje Imie

Nr telefonu

Twój e-mail:

Treść wiadomości:

Zgoda

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez BlueMind moich danych osobowych zawartych w formularzu na potrzeby realizacji przesłanego zgłoszenia. Polityka Prywatności

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Lokalizacja biura

ul. Lubomirskiego 27/1

31-509 Kraków

Godziny pracy

Pon - Pt: 9:00-18:00

Sob: 10:00 - 14:00 

Kontakt  telefoniczny

+48 730 053 053

Kontakt elektroniczny

kontakt@bluemind.com.pl